
İngilizce E Posta Nasıl Yazılır?
Eylül 2, 2023
Teknolojinin iletişim dünyasına hızlıca dahil olmasıyla birlikte mektup, dilekçe, iş başvurusu, davet veya kutlama gibi çok çeşitli amaçlarla e-posta iletisi gönderilmeye başlandı. Günümüzde hem özel yaşamda hem de iş yaşantısında e-posta iletilerinin önemi gitgide arttı.
Bir önceki kuşağın özenle gerçekleştirdiği mektup yazma görevi, kuralına uygun e-posta yazımı biçimine dönüştü. Dolayısıyla, İngilizce e-postaları düzgün biçimde yazmak artık bu yabancı dilin öğreniminde temel konulardan biri.
İngilizceyi yeni öğrenmeye başlayanlar veya İngilizce seviyelerini ilerletmek isteyenlerin sıkça sorduğu “İngilizce e-mail (e-posta) yazarken işinize yarayabilecek püf noktaları nelerdir?” sorusuna yanıt olabilecek hususları bu yazıda bulabilirsin.
E-posta Hitap Biçimleri İlk İletişim Aracınızdır
İngilizce e-posta içeriği hazırlarken hitap şeklin çok önemlidir. Samimi olduğun arkadaşına veya aile bireylerine isimle hitap etmek uygunken resmî yazışma niteliğindeki profesyonel e-posta içeriğinde ad soyad veya unvan bilgisi mutlaka olmalıdır.
Resmî olmayan hitap şekli:
- Dear Friend (Sevgili Arkadaşım)
- Dear John (Sevgili John)
- Hello Mary (Merhaba Mary)
- Hi Julia (Selam Julia)
Resmî hitap şekli:
- Dear Frank Stevenson (Sayın Frank Stevenson)
- Dear Mr. Frank Stevenson (Sayın Bay Frank Stevenson)
- Dear Prof. Dr. Frank Stevenson (Sayın Prof. Dr. Frank Stevenson)
E-posta göndereceğimiz kişinin ad soyad bilgisine sahip değilsek ama unvanını veya görev tanımını biliyorsak hitap için kullanmamız mümkün.
- Dear President (Sayın Başkan)
- Dear Mr. Craig, Secretary General (Sayın Genel Sekreter Bay Craig)
Eğer e-posta resmî bir yazışma amacıyla kullanılıyorsa ve bir kuruma gönderiliyorsa daha nötr bir hitap biçimini kullanmak da mümkün.
- To Whom It May Concern (Sayın İlgili)
- Dear Madam / Sir (Kıymetli Hanımefendi / Beyefendi)
E-postanın Konusunu Doğru Betimleyin
E-posta göndereceğin kişinin veya kurumun adresini yazdıktan sonra, “Subject (Konu)” kısmında e-posta gönderme nedenini birkaç sözcükle mutlaka anlatman gereklidir. Konu kısmı iletişim amacınızı açıkça ifade eden ve alıcının e-postanı neden okuması gerektiğini anlatan en önemli bölümdür.
Subject: (Konu:)
- Application for the Job Position System Engineer (Sistem Mühendisi Pozisyonu için İş Başvurusu)
- Invitation for the Annual Conference of Human Resources Management Association (İnsan Kaynakları Yönetimi Derneği Yıllık Konferansı için Davet)
- Proposal for International Collaboration (Uluslararası İşbirliği Teklifi)
- Purchase of New Desktop Computers (Yeni Ofis Bilgisayarlarının Satın Alınması)
- Updated Package of Insurance Premiums (Güncellenen Sigorta Primleri Paketi)
- Renewal of Your Contract Numbered 199993332 (199993332 Numaralı Sözleşmenizin Yenilemesi)
E-posta Yazma Niyetinizi Belirtin
Eğer daha önce sana e-posta yazan birine yanıt veriyorsan, yani ¨Reply¨ (“Cevapla”) seçeneğini tıkladıysan metnine bir teşekkür mesajıyla başlaman uygun olacaktır.
- I would like to thank you for your kind invitation. (Nazik davetiniz için teşekkür ederim.)
- We are pleased to know that you would like to cooperate with our organization. (Kurumumuzla işbirliği yapma isteğinizden dolayı memnuniyet duymaktayız.)
- We appreciate your proposal for the renewal of your contract. (Sözleşmenizi yenileme talebinizden dolayı minnettarız)
- I am writing to you regarding the job position for Marketing Executive posted on your website. (Web sayfanızda yayınlanan Pazarlama Yöneticisi pozisyonuna ilişkin sizinle iletişim kurmaktayım.)
İlk kez e-posta gönderen taraf veya kurum sensen, öncelikle kendini tanıtmak ve e-posta gönderme amacını kısa ve öz bilgilerle anlatman gerekli olacaktır. Buradaki püf noktası şudur; tanıtma ve amaç bölümlerini ayrı mini paragraflar halinde tasarlaman, hem okuyucuya kolaylık sağlar hem de niyetini İngilizce olarak net biçimde anlatmana yardımcı olur.
- I am the Head of Marketing Department at CBC Capital. (CBC Capital Pazarlama Bölümü yöneticisiyim.)
- I represent CBC Capital where I work as a Computer Engineer. (Bilgisayar Mühendisi olarak çalıştığım CBC Capital’i temsil etmekteyim.)
- I am interested in your new investment tool which suits our business objectives. (İş hedeflerimize uygun olan yeni yatırım aracınızla ilgilendiğimi belirtmek isterim.)
- I am writing you on behalf of the Organizing Committee of HRM Conference 2019. (HRM 2019 Konferansı Düzenleme Kurulu adına sizinle iletişime geçmekteyim.)
- We are pleased to inform you that our next annual conference will be held in June 2020 in Madrid, Spain. (Bir dahaki yıllık konferansımızın Haziran 2020’de İspanya’nın Madrid şehrinde gerçekleşeceğini bildirmekten memnuniyet duymaktayız.)
- My name is Sarah Wilkins. I am the Editor of Fashion Journal. We would like to have an interview with you for our next issue. (Adım Sarah Wilkins. Moda Dergisi’nin editörüyüm. Gelecek sayımız için sizinle röportaj yapmak istemekteyiz.)
İngilizce çalışmak için yan tarafta yer alan formu doldurabilirsin.
E-posta Metninizi İyi Dileklerle Tamamlayın
E-posta içeriğini oluşturan konuyu, kim olduğunu ve talebini İngilizce kalıplarla kısa ve net anlatmanız hem resmî hem de resmî olmayan yazışmaların ortak özelliğidir. Zamanın değerli olduğu günümüz iş yaşantısında kısa, anlaşılır ve iyi tasarlanmış bir metni okumak hem e-posta alıcısının sana olan güvenini artırır hem de talebinin olumlu karşılanma ihtimalini yükseltir.
Bu nedenle, uzun ve karmaşık bir konudan bahsediyorsan, İngilizce e-posta metnini en fazla iki üç kısa paragraftan oluşturabilirsin. Son paragrafının talebini veya karşılığında duymayı istediğin yanıtı net olarak belirtmesi çok önemlidir. Son paragrafta kullanabileceğin İngilizce e-posta bitirme kalıpları da şöyle özetlenebilir.
- I am looking forward to hearing from you. (Yanıtınızı sabırsızlıkla bekliyorum.)
- We would be pleased to see you in Vienna next month. (Sizleri önümüzdeki ay Viyana’da görmekten memnuniyet duyarız.)
- It would be a pleasure if you could consider my skills appropriate for the position. (Becerilerimin bu pozisyona uygun olduğu kanaatine varmanızdan mutluluk duyarım.)
Bu noktada, e-posta mesajınıza ilaveten bir de belge gönderiyorsan, İngilizce ek gönderme kalıbını kullanmayı ihmal etmemelisin.
- Please find attached my résumé and cover letter. (Özgeçmişim ve ön yazım ekte sunulmaktadır.)
- Please find attached all the documents required for the contract. (Sözleşme için gerekli tüm belgeler ekte sunulmaktadır.)
İngilizce E-Posta Kapanış İfadelerini Kullanın
İngilizce e-posta kapanış paragrafını tamamlamak için son bir dokunuşa daha ihtiyacın olacak. Son dokunuş tek sözcük veya sözcük öbeklerinden oluşan İngilizce kalıplarla ifade edilir. Samimi bir e-posta gönderiyorsan, aşağıdaki ifadelere yer verebilirsin:
- Yours (Sevgilerimle)
- Best Wishes (En iyi Dileklerimle)
- Regards (Saygılarımla)
- Kind Regards (Saygılarımla)
İngilizce resmî yazışma kurallarına uygun bir metin hazırlıyorsan, son dokunuşta iki sözcükten oluşan kalıpları kullanmalısın.
- Yours sincerely (En Derin Saygılarımla)
- Yours faithfully (En İçten Saygılarımla)
Elbette, bu e-posta iletisinin finali senin imzan olacağından en altta adının, soyadının ve gerekiyorsa iletişim bilgilerinin bulunduğundan emin olmalısın.
Yukarıda örneklerle ayrıntılı biçimde açıklanan İngilizce e-posta yazım tekniklerinin püf noktaları özetle şöyle:
- Konuyu belirleyip kısaca yazın.
- Hitap şeklinizi seçin.
- Kendinizi kısaca tanıtın.
- E-posta yazma nedeninizi açıklayın.
- Talebinizi tek cümleyle dile getirin.
- Ek belgeleri gönderdiğinizi İngilizce metin içinde hatırlatın.
- En iyi dileklerinizi sunun.
- İmzanızı atın.
İngilizce e-posta yazarken işine yarayabilecek püf noktaları şimdilik bu kadar. Ama elbette İngilizceni daha ileri bir noktaya taşımak için hem yazılı hem sözlü olarak sürekli pratik yapman gerekir. Open English platformu sayesinde İngilizce öğrenebilir, düzenli tekrarlarla İngilizceni geliştirebilirsin.