oyun geliştiricilerin kullandığı ingilizce terimler

Oyun Geliştiricilerin Kullandığı İngilizce Kelimeler


5 dakikalık okuma

03un geliştirme, günümüzde çok popüler ve birçok gencin hayalindeki meslek hâline gelmiştir. Oyun geliştiricileri, sanal gerçeklikten mobil platformlara kadar farklı ortamlarda oyunlar yaratmak için çeşitli araçlar ve teknolojilerden faydalanırlar. Bu teknolojilere doğru şekilde hâkim olabilmek ve meslektaşlarınla iletişime geçebilmek içinse oyun geliştirme terimlerini bilmen gerekir. Bu terimler yalnızca iş hayatında değil, öncelikli olarak iş öğrenme sürecinde sana katkıda bulunacağından İngilizcenin yanında mutlaka bu terimleri de öğrenmen gerekir. 

Bu terimler, oyunun işlevselliği, performansı, tasarımı ve pazarlanması ile ilgili önemli terimleri ifade eder. Dolayısıyla işini yapabilmen ve diğer ekip arkadaşlarına kendini ifade edebilmen için bu terimlere hakim olman gerekir.

Oyun Geliştiricilerin Kullandığı Oyun İçi Terimler

Oyun içi terimler, oyunun içindeki nesneleri, karakterleri, mekanikleri ve etkileşimleri tanımlayan kelimelerdir. Bu terimler, oyunun nasıl çalıştığını ve oyuncuların neler yapabileceğini anlamak için gereklidir. Oyun içi terimlerden bazıları şunlardır:

NPC: Nonplayer character anlamına gelir. Yapay zeka tarafından kontrol edilen oyun içi karakterlere verilen genel addır.

HUD: Headsup display anlamına gelir. Oyuncuya oyun ekranında verilen bilgilerdir. Örneğin, can barı, puan sayacı, harita gibi.

Gameplay: Oyuncunun oynama deneyimi anlamına gelir. Oyunun mekanikleri, kuralları, hedefleri ve zorluk seviyesi gibi unsurları içerir.

Level: Oyunun bölümlerine verilen addır. Her seviye, oyuncunun ilerlemesi için farklı zorluklar, görevler ve ödüller sunar.

Quest: Oyuncunun oyun içinde yapması gereken görevlere verilen addır. Görevler, oyunun hikayesini ilerletir, oyuncuya puan veya ekipman kazandırır veya yeni seviyelerin kilidini açar.

Online İngilizce kursumuz hakkında detaylara yan taraftaki formu doldurarak ulaşabilirsin.

oyun geliştiricilerin kullandığı programlama terimleri

Oyun Geliştiricilerin Kullandığı Programlama Terimleri

Programlama terimleri, oyun geliştiricilerinin oyunu oluşturmak için kullandıkları yazılım dilleri ve araçları ile ilgili kelimelerdir. Bu terimler, oyunun kodlanması, test edilmesi ve optimize edilmesi için gereklidir. Programlama terimlerinden bazıları şunlardır:

Coding: Oyunu oluşturmak için kullanılan yazılım dilinin kullanılması anlamına gelir. Oyun geliştiricileri genellikle C#, C++, Java gibi dilleri kullanırlar.

Library: Önceden oluşturulmuş kod parçalarının koleksiyonuna verilen addır. Oyun geliştiricileri, kütüphaneleri kullanarak tekrar tekrar aynı kodu yazmaktan kaçınabilirler.

Debugging: Oyun içindeki hataları bulma ve düzeltme anlamına gelir. Hatalar, oyunun çalışmasını engelleyebilir veya oyuncuların deneyimini bozabilir.

API: Application programming interface anlamına gelir. Uygulamalar arasındaki iletişimi sağlayan arayüze verilen addır. Oyun geliştiricileri, API’leri kullanarak oyunlarını farklı platformlara uyumlu hale getirebilirler.

Beta: Oyunun yayınlanmadan önce test edilen sürümüne verilen addır. Beta sürümü, oyunun tüm önemli özelliklerini ve varlıklarını içerir, ancak bazı hatalar veya eksiklikler içerebilir.

Oyun Geliştiricilerin Kullandığı Oyun Endüstrisi Terimleri

Oyun endüstrisi terimleri, oyun geliştiricilerinin oyunlarını pazarlamak ve yayınlamak için kullandıkları kelimelerdir. Bu terimler, oyunun kalitesi, popülaritesi ve geliri ile ilgili bilgiler verir. Oyun endüstrisi terimlerinden bazıları şunlardır:

AAA: TripleA anlamına gelir. Genellikle büyük bütçeli ve yüksek kaliteli oyunlara verilen addır. Bu oyunlar genellikle büyük yayıncılar tarafından oluşturulur ve yayınlanır.

Indie: Bağımsız anlamına gelir. Genellikle küçük bütçeli ve yaratıcı oyunlara verilen addır. Bu oyunlar genellikle bağımsız geliştiriciler veya küçük stüdyolar tarafından oluşturulur ve yayınlanır.

DLC: Downloadable content anlamına gelir. Oyuna eklenen yeni içeriklere verilen addır. DLC’ler genellikle ücretli veya ücretsiz olarak sunulur ve oyuna yeni özellikler, seviyeler veya hikayeler ekler.

Review: İnceleme anlamına gelir. Oyuncuların veya eleştirmenlerin oyun hakkındaki görüşlerini paylaştıkları yazı veya videolara verilen addır. İncelemeler, oyunun kalitesi ve popülaritesi üzerinde etkili olabilir.

Steam: Dijital bir oyun platformudur. Oyuncuların çeşitli oyunları satın alabilecekleri, indirebilecekleri ve oynayabilecekleri bir web sitesidir.

Oyun geliştiricisi nasıl olunur diye merak ediyorsan, oyun geliştirme sürecinin farklı aşamalarını ve gerektirdiği becerileri bilmekten geçtiğini bilmelisin. Oyun geliştirme, oyunun tasarımı, programlanması, test edilmesi ve yayınlanması gibi çeşitli adımları içerir. Bu adımlar, oyunun türüne, platformuna ve büyüklüğüne göre değişiklik gösterebilir.

Oyun geliştiricisi olmak için, hem teknik hem de yaratıcı becerilere sahip olmak gerekir. Teknik beceriler arasında, oyun motorları, programlama dilleri, grafik tasarımı, ses düzenleme gibi konularda bilgi ve deneyim sahibi olmak sayılabilir. Yaratıcı beceriler arasında ise, oyunun hikayesi, karakterleri, mekanikleri, görselleri ve sesleri gibi unsurları hayal etmek ve gerçekleştirmek sayılabilir.

Oyun geliştiricisi olmak isteyenler, bu becerileri geliştirmek için çeşitli kaynaklardan yararlanabilirler. Örneğin, internette bulunan oyun geliştirme dersleri, kitapları, blogları ve forumları takip edebilirler. Ayrıca, kendilerine uygun bir oyun motoru seçerek kendi oyunlarını  yapmaya başlayabilirler. Bu sayede hem pratik yapmış hem de portföy oluşturmuş olurlar. Oyun geliştiricisi olmak için ayrıca bir topluluğa katılmak da önemlidir. Oyun geliştirme topluluğu, oyun geliştiricilerinin birbirleriyle iletişim kurdukları, fikir alışverişi yaptıkları, işbirliği yaptıkları ve destek verdikleri bir platformdur. Bu topluluk sayesinde, oyun geliştiricileri hem yeni şeyler öğrenebilir hem de yeni fırsatlar yakalayabilirler. Oyun geliştirici nasıl olunur sorusunun cevabını özetlemek gerekirse, şunları söyleyebiliriz:

  • Oyun geliştirme sürecini ve gerektirdiği becerileri öğrenin.
  • Oyun geliştirme ile ilgili kaynaklardan faydalanın.
  • Kendi oyunlarınızı yapmaya başlayın.
  • Oyun geliştirme topluluğuna katılın.

Verimli bir şekilde İngilizce çalışmak istersen tek yapman gereken yan tarafta yer alan formu doldurmak ve seni aramamızı beklemek!

oyun geliştiriciler için ingilizce kelimeler 1

Oyun Geliştiriciler İçin İngilizce Kelimeler 1

  1. Game
  2. Developer
  3. Graphics
  4. Gameplay
  5. Engine
  6. Code
  7. Design
  8. Level
  9. Character
  10. Storyline
  11. Animation
  12. Asset
  13. Mechanics
  14. UI (User Interface)
  15. HUD (HeadsUp Display)
  16. NPC (NonPlayer Character)
  17. AI (Artificial Intelligence)
  18. Environment
  19. Sandbox
  20. Multiplayer
  21. Singleplayer
  22. Quest
  23. Dialogue
  24. Texture
  25. Soundtrack
  26. Sound effects
  27. Script
  28. Bug
  29. Patch
  30. Beta
  31. Alpha
  32. Debugging
  33. Modding
  34. Cutscene
  35. Pixel
  36. Polygon
  37. Frame rate
  38. Physics
  39. Rendering
  40. Optimization
  41. Collaboration
  42. Testing
  43. Controller
  44. Platform
  45. Virtual Reality (VR)
  46. Augmented Reality (AR)
  47. DLC (Downloadable Content)
  48. Microtransactions
  49. Ingame currency
  50. Easter egg

oyun geliştiriciler için ingilizce kelimeler 2

Oyun Geliştiriciler İçin İngilizce Kelimeler 2

  1. Expansion
  2. Cut content
  3. Glitch
  4. Cheat code
  5. Quest marker
  6. Inventory
  7. Progression
  8. Leaderboard
  9. Save point
  10. Respawn
  11. Powerup
  12. Health bar
  13. Stamina
  14. Hitbox
  15. Tutorial
  16. Skill tree
  17. Crafting
  18. Loot
  19. Perks
  20. Strategy
  21. Simulation
  22. Realtime
  23. Turnbased
  24. Procedural generation
  25. Playtesting
  26. Replayability
  27. Narrative
  28. Worldbuilding
  29. Immersion
  30. User experience (UX)
  31. Gamepad
  32. Keyboard
  33. Mouse
  34. Engine optimization
  35. Shaders
  36. Ray tracing
  37. Post-processing
  38. Cut content
  39. Animation rigging
  40. Playable demo
  41. Cinematics
  42. Particle effects
  43. Collisions
  44. Rendering pipeline
  45. Dynamic lighting
  46. Interactivity
  47. Balancing
  48. Monetization
  49. Cloud gaming
  50. Streaming

Ev konforunda İngilizce öğrenmek istersen yan taraftaki formu doldurarak online İngilizce kursumuz hakkında detaylara ulaşabilirsin.

Share

Yorum yazabilirsin

*Üye olmaya gerek yoktur.





Gelecekteki yorumlarım için bilgilerimi kaydet.