evde yazın ingilizce öğrenme aktiviteleri

Evde Yazın İngilizce Öğrenme Aktiviteleri


9 dakikalık okuma

Evde yazın İngilizce öğrenmenin en iyi yollarından biri de aktivitelerle İngilizce öğrenmektir. Özellikle İngilizce öğrenen veya İngilizcesini pekiştirmek isteyen çocuklar için en iyi öğrenme şekli aktiviteler ve oyunlarla öğrenmedir. Bu yazıda kaç yaşında olursan ol, eğlenerek oynayabileceğin İngilizce öğrenme aktivitelerinden bahsedeceğiz.

Bu oyunları dilersen arkadaşlarınla sıcak bir yaz akşamında, dilersen tek başına mobil uygulamalar aracılığıyla oynayabilirsin. Aşağıda yer alan on bir farklı oyunla hem konuşma pratiği yapmış olacak hem kelime hazneni geliştirecek hem de kaliteli vakit geçirmiş olacaksın. Eğer çocuğuyla kaliteli vakit geçirmek isteyen bir ebeveynsen, oyunlar çocuğuna şu katkılarda bulunacak:

  • İngilizce konuşma becerisini geliştirme,
  • Derdini hem mimiklerle hem İngilizce olarak ifade edebilme,
  • Bir hastalık durumunda kendini İngilizce olarak ifade edebilme,
  • İngilizce okuma becerisini geliştirme,
  • Strateji geliştirme ve stratejiyi uygulayabilme,
  • Jest ve mimiklerini etkili olarak kullanabilme

yazın evde ingilizce öğrenmek

Yazın Evde İngilizce Öğrenmek

Yazın güneşli havasında ders kitaplarından İngilizce çalışmak yerine aktivitelerle İngilizce öğrenmek çok daha keyiflidir. Eğlenerek İngilizce öğrenmek için ilk seçenek masa veya kart oyunlarından faydalanmaktır. Eğer evinde, Uno, Monopoly, Tabu, Bil Bakalım Kim?, Anlat Bakalım, iskambil kağıtları gibi oyunlar varsa çok şanslısın! Aşina olduğun bu oyunları oynayabilmek için yapman gereken tek şey oyunu anadilinde değil İngilizce olarak oynamak! Eğer bu klasik oyunlardan çok daha fazlasına ihtiyacın varsa aşağıdaki oyunlara göz atabilirsin!

1.Scrabble:

Bu oyun bir masa oyunudur ancak mobil uygulamalar üzerinden de oynanabilir. Bu oyuna muadil olarak “Crossword” gibi oyunlar da tercih edilebilir.

  • Oyuncular, ellerindeki harf taşlarını kullanarak bir oyun tahtasına İngilizce kelimeler oluştururlar.
  • Her oyuncunun puan almak için kendi kelimesini oluşturduğu bir alan vardır. Bazı kareler, harflerin veya kelimelerin puan değerini artırabilir.
  • Tahtadaki mevcut kelimelere bağlanarak yeni kelimeler oluşturabilirsin.
  • Oyun sona erdiğinde, her oyuncunun kullanılan harflerin puan değerleri toplanır ve kalan harf taşlarına ceza puanları eklenir.
  • En yüksek puanı alan oyuncu oyunu kazanır.

2.Taboo:

Bu oyun bir masa oyunudur. Oyuna başlamadan önce Tabu oyuncakları gerekebilir.

  • Oyuncular, kartlarda yazan anahtar kelimeyi açıklarken belirli “tabu” kelimeleri kullanmaktan kaçınırlar.
  • Diğer oyuncular, açıklanan anahtar kelimeyi tahmin etmeye çalışır.
  • Tabu kelimeleri kullanırsanız, kartı açıklamak için belirli bir süre kaybedersiniz.
  • Süre dolduğunda, kaç doğru tahmin yapıldığı sayılır ve en fazla doğru tahmini yapan oyuncu kazanır.

3.Scattergories:

 Oyuncular, belirli bir harfle başlayan kelimeleri belirli kategorilere göre yazmak için verilen bir liste kullanırlar.

  •  Süre dolduğunda, oyuncular kelimelerini sırayla paylaşırlar ve aynı kelimeleri yazan oyuncuların puanları iptal edilir.
  •  Kalan farklı kelimelerin her biri için oyuncular puan alır.
  •  Oyunun sonunda en yüksek puana sahip olan oyuncu kazanır.

4.Pictionary:

Pictionary, çizimlerin kullanıldığı bir parti oyunudur. Oyunu oynamak için aşağıdaki adımları takip edebilirsin:

  • Ekip oluşturma: Oyunda en az iki takım olmalıdır. Her takım oyuncuları eşit sayıda olmalıdır.
  • Kategoriler belirleme: Oyunda çizilecek kelimelerin kategorilerini belirleyin. Örneğin, hayvanlar, nesneler, ünlüler gibi kategoriler seçebilirsin.
  • Sıra belirleme: Her takımın sırasıyla çizici ve tahmin edici olacak şekilde sıralarını belirleyin.
  • Kelime seçimi: Her turda bir çizici, belirlenen kategoriden bir kelime seçer. Bu kelimeyi diğer takımdaki oyunculara göstermeden çizmeye başlar.
  • Çizme süresi: Bir zamanlayıcı kullanarak çizme süresini belirleyin. Genellikle 1-2 dakika arası bir süre tercih edilir.
  • Çizme: Çizici, seçtiği kelimeyi bir kağıda veya tahtaya çizerek diğer takımdaki oyuncuların tahmin etmesini sağlar. Ancak, çizimlerde harfler veya sayılar kullanılmamalıdır.
  • Tahmin etme: Diğer takımdaki oyuncular, çizimleri görerek neyi temsil ettiğini tahmin etmeye çalışır. Tahminler sözlü olarak yapılır.
  • Doğru tahmin: Eğer takım, çizilen şeyi doğru tahmin ederse, puan alırlar. Puan sistemi takımlar arasında belirlenir.
  • Sıra değişimi: Her turun sonunda, çizici ve tahmin edici rolleri takımlar arasında sırayla değiştirilir.
  • Oyun devamı: Oyun, belirlenen tur sayısı tamamlanıncaya veya bir takım belirlenen puan sayısına ulaşana kadar devam eder.

Pictionary, eğlenceli ve yaratıcı bir oyun olduğu için her yaş grubundan insanlar için uygun bir seçenektir. Çizimlerle iletişim kurma, hızlı düşünme ve takım çalışması gibi becerileri geliştirmeye yardımcı bir oyundur.

Akıcı bir şekilde İngilizce konuşmak için yan taraftaki formu doldurarak ilk adımı atabilirsin.

yazın evde ingilizce öğrenme oyunları - dixit

5. Dixit:

Dixit, hayal gücüne dayalı bir kart oyunudur. Oyunu oynamak için aşağıdaki adımları takip edebilirsin:

  • Kart dağıtma: Her oyuncuya 6 adet kart dağıtılır. Oyunda en az 3 oyuncu olmalıdır.
  • Hikaye anlatıcısını belirleme: Her turda bir oyuncu hikaye anlatıcısı olarak seçilir. Bu oyuncu, kartlarını elinden seçerek bir hikaye veya cümle oluşturur.
  • Kart seçimi: Hikaye anlatıcısı, seçtiği hikayenin veya cümlenin bir ipucu olacak şekilde bir kartı masaya koyar ve diğer oyunculara gösterir.
  • Kart tahmini: Diğer oyuncular, hikaye anlatıcısının kartını tahmin etmeye çalışır. Kendi ellerindeki kartlardan en çok hikaye anlatıcısının kartına uyduğunu düşündükleri bir kartı masaya koyarlar.
  • Oyuncu oylaması: Tüm masaya konan kartlar karıştırılır ve açık bir şekilde sergilenir. Diğer oyuncular, hangi kartın hikaye anlatıcısının kartı olduğunu tahmin etmeye çalışır ve oy verir.
  • Puanlama: Oyuncular, doğru tahmin edenler ve hikaye anlatıcısı puan alır. Hikaye anlatıcısı, en az oy alan veya hiç oy almayan olmalıdır. Doğru tahmin eden oyuncular ve hikaye anlatıcısı puan alır. Yanlış tahmin eden oyuncular ise puan alamaz.
  • Sıra değişimi: Her turun sonunda, hikaye anlatıcısı ve oyun sırası diğer oyuncular arasında döner.
  • Oyun devamı: Oyun, belirli bir puan sınırına ulaşılana veya belirlenen tur sayısı tamamlanana kadar devam eder. En yüksek puanı alan oyuncu oyunun galibi olur.

6. Go Fish Kart Oyunu:

  • Her oyuncuya birer kart açık şekilde dağıtılır. En düşük kartı olan oyuncu dağıtıcı olur.
  • Dağıtıcı kartları karıştırır ve sağ tarafındaki oyuncu keser.
  • Oyuncular sırayla birbirlerine kart sorarlar. Örneğin, “3’lü kartın var mı?” diye sorabilirler.
  • Eğer diğer oyuncu istenen kartı elinde tutuyorsa, o kartı verir ve soran oyuncu tekrar sıra alır.
  • Eğer diğer oyuncu istenen kartı elinde tutmuyorsa, “Go Fish!” der ve soran oyuncu desteden bir kart çeker.
  • Eğer çekilen kart istenen kart ise, oyuncu tekrar sıra alır ve istediği kartı elde eder.
  • Eğer çekilen kart istenen kart değilse, çekilen kart elindeki kartlara eklenir ve sıra diğer oyuncuya geçer.
  • Oyuncular elindeki kartları tamamlamaya çalışır. Örneğin, 4 tane aynı rakamdan kart toplamaya çalışabilirler.
  • Oyun, tüm kartlar tamamlanana kadar devam eder.
  • Oyuncunun elindeki tüm kartlar bittiğinde oyun biter.
  • Oyuncunun en çok kart toplayan oyuncu kazanır.

7. Simon Says:

Simon Says, bir liderin komutlarını takip etmeye dayanan bir oyundur.

  • Oyunda bir lider (Simon) ve diğer oyuncular bulunur.
  • Simon oyunculara çeşitli eylemler yapmalarını söyler, ancak komutları sadece “Simon says” ile başlayanlar geçerlidir.
  • Oyuncular, liderin komutlarına uymalı ve sadece “Simon says” ile başlayan komutları yerine getirmelidir.
  • Simon, oyuncuları kandırmak için “Simon says” ifadesini kullanmadan da komut verebilir.
  • Eğer oyuncular yanlış bir komutu yerine getirirse veya “Simon says” ifadesi olmadan verilen bir komutu yerine getirirse, oyundan elenirler.
  • Oyun, son kalan oyuncuya kadar devam eder.

8.Call My Bluff / Two Truths and A Lie:

Bu oyun, oyuncuların gerçekleri uydurmaya çalıştığı bir blöf oyunudur.

  • Oyuncular sırayla kendi hakkındaki üç ifadeyi söylerler. Bunlardan ikisi doğru, biri ise yalan olmalıdır.
  • Diğer oyuncular, söylenen ifadeler arasından yalan olanı tahmin etmeye çalışır.
  • Oyuncular tahminlerini yapar ve yalan ifadeyi belirlerler.
  • Sonra, doğru cevap açıklanır ve blöfü doğru tahmin eden oyuncu puan alır.
  • Oyun, en çok puanı toplayan oyuncu belirlenecek şekilde belirlenen tur sayısı kadar devam edebilir.

evde yazın ingilizce öğrenme aktiviteleri -whats my problem

9.What’s My Problem?:

Bu oyun, oyuncuların bir karakterin sorununu tahmin etmeye çalıştığı bir tahmin oyunudur.

  • Bir oyuncu, belirlenen bir karakteri canlandırır ve diğer oyunculara sadece evet veya hayır cevaplarıyla karakterin sorununu tahmin etmelerine yardımcı olacak ipuçları verir.
  • Diğer oyuncular, karakterin sorununu tahmin etmeye çalışır ve sırayla sorular sorarlar.
  • Tahminler yapılır ve karakterin sorunu doğru bir şekilde tahmin edilirse, doğru tahmin eden oyuncu puan alır.
  • Oyun, belirlenen tur sayısı kadar devam edebilir ve en çok puanı toplayan oyuncu kazanır.

10. Hot Seat:

Hot Seat, bir kişinin sırayla sorulara cevap verdiği bir oyundur.

  • Bir oyuncu “Hot Seat’de oturur ve diğer oyuncular ona sırayla sorular sorarlar.
  • Sorular, genellikle kişisel veya tercihlere dayalı olabilir.
  • Örneğin,”Hiç çok büyük bir yalan söyledin mi?”, “Başını belaya soktun mu?”, “Sınıftan birine aşık mısın?”, “Bir hayvan olsan, ne olmak isterdin?” gibi sorular sorulabilir.
  • Hot Seat’de oturan oyuncu, sorulara dürüstçe cevap vermelidir.
  • Diğer oyuncular, cevaplarla bu kişiyi tanır ve ilginç bilgiler keşfeder.
  • Oyun, her oyuncunun Hot seat’te eşit süre geçirdiği belirlenen tur sayısı kadar devam edebilir.
  • Hot Seat’in birden fazla oynanma şekli vardır. Anlattığımız bu oyun tipi ise “ice breaker” yani buz kıran, ortamdaki soğukluğu giderecek türden bir oyundur.

11. Mime:

Mime, oyuncuların jest ve mimiklerle kağıtta yazılı cümleyi ifade etmeye çalıştığı bir oyundur.

  • Bir oyuncu bir kelime, cümle veya durumu seçer ve bu ifadeyi jestler ve mimiklerle diğer oyunculara aktarmaya çalışır.
  • Diğer oyuncular, jestleri ve mimikleri dikkatle izler ve doğru cevabı tahmin etmeye çalışır.
  • Oyuncular, kelimelerin veya durumların ne olduğunu tahmin etmeye çalışırken işbirliği yapabilirler.
  • Oyun, her oyuncunun sırasıyla cümleleri mimiklerle ifade etmesi ve diğer oyuncuların tahminlerde bulunması şeklinde devam eder.
  • Bu oyunlar genellikle eğlenceli ve etkileşimli oyunlardır. Oyuncu sayısı oyunlara bağlı olarak değişebilir, ancak genellikle 3 ila 10 oyuncu ile oynanabilir.

İngilizce seviyeleri öğrenmek ve tüm detaylara ulaşmak istersen, hemen yan taraftaki formu doldurabilirsin.

Share

Yorum yazabilirsin

*Üye olmaya gerek yoktur.





Gelecekteki yorumlarım için bilgilerimi kaydet.